An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
51 51 21-70 011-3 - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

83 54 9307 986-6 Uacs
83 54 9307 986-6 Uacs
Komentarze: 0
ViciA_007


51 51 21-70 011-3
51 51 21-70 011-3

            

51 51 21-70 011-3
Opis: 20.06.2015, Bydgoszcz
Wagon 170A z jescze pierwotnym i co wa¿ne b³êdnym numerem (50 zamiast 51) podczas manewrów po terenie Pesy. Wewn±trz by³o sporo sprz±taczek wiêc nale¿y przypuszczaæ ¿e wkrótce wagony zaczn± opuszczaæ zak³ad.

Czy nie warto stworzyæ ju¿ nowych kategorii dla wagonów 170 i 171A
Słowa kluczowe: XB Görlitz90 Bdmnu 170A dwójka przedzia³owy Z2B Pesa Bydgoszcz
Data: 21.06.2015 23:10
Obejrzeń: 2483
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 876.9 KB
Nadesłane przez: fixall

IPTC Info
Data stworzenia: 20.06.2015

EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D7100
Exposure time: 1/320 sec(s)
Aperture value: F/9
ISO speed: 250
Date created: 20.06.2015 11:16:15
Focal length: 35mm


Autor: Komentarz:
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Numery

Kwestia numerów po NG jest dla mnie wysoce dyskusyjna. Wielokrotnie spotyka³em siê z sytuacj± ¿e sta³y 3 lub 4 wypiaskowane wydmuszki bez jakiegokolwiek oznaczenia na pudle. Zastanawiam siê na jakiej podstawie Pesa identyfikowa³a potem te wagony co wiêcej nie wydaje mi siê ¿eby a¿ tak bardzo siê tym przejmowali.
Przyk³ady tutaj:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9340&mode=search
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=12399&mode=search

Wagon ze zdjêcia natomiast ma na kartce b³êdny numer. Tak¿e z du¿± ostro¿no¶ci± podchodzi³ bym z identyfikacj± wagonów po NG
23.06.2015 14:54 Offline fixall
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
Re: Numery

Wagon, który teoretycznie nie ma naniesionego ¿adnego numeru mo¿e mieæ prowizoryczn± tabliczkê wykonan± z kawa³ka blachy lub tworzywa sztucznego. Na blaszkach numer wybija siê przy pomocy numeratora, a na tych z tworzywa sztucznego numer siê elegancko wycina (w obu przypadkach chodzi o identyfikator modernizacji). Takie "metki" przewa¿nie przypina siê do uchwytu promowego.

Kilka razy widzia³em wagon bez wspomnianej "tabliczki" ale nie obchodzi³em takiego wagonu ze wszystkich stron. Byæ mo¿e przymocowano j± z drugiej strony wagonu.
23.06.2015 18:52 Offline bogas
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
...

Abstrahuj±c od numeracji, zmodernizowane wagony 170A ró¿ni± siê miêdzy sob± mimo, ¿e modernizacje przeprowadza ten sam zak³ad. Na przyk³ad w powy¿szym wagonie zachowano naro¿niki pud³a typowe dla G90, natomiast chocia¿by tutaj owym naro¿nikom nadano nowy kszta³t:

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=14982&mode=search
23.06.2015 19:09 Offline Tomasz Zajkowski
Tomasz Zajkowski
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 298
P.S

Wysoko¶æ usytuowania ¶wiate³ czo³owych równie¿ ró¿ni siê w oby tych wagonach.
23.06.2015 19:12 Offline Tomasz Zajkowski
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
...

No proszê, ju¿ siê robi ciekawie:D Brawo, Tomek, za spostrzegawczo¶æ.
23.06.2015 19:43 Offline bogas
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Faktycznie ciekawa sprawa.
Mnie natomiast zastanawia w jakim celu Pesa wycina we wszystkich aktualnie modernizowanych wagonach oryginalne haki promowe i montuje nowe (ale ju¿ tylko 4 sztuki) w zupe³nie nowych, na wysoko¶ci wózków.
23.06.2015 22:56 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
...

Do koñcówki powy¿szego komentarza - mia³o byæ: montuje nowe w zupe³nie nowych miejscach, na wysoko¶ci wózków.
23.06.2015 23:02 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
Re: Bohdan Jêdrzejewski

Oryginalne uchwyty promowe kolidowa³yby z dzisiejszymi fartuchami. £adnie to widaæ je¶li porównamy zdjêcia G90 i 170A (fajnie, ¿e ten drugi doczeka³ siê ju¿ na galerii zdjêæ z obu stron).

W wagonach 136A oraz 139A rozwi±zano ten problem nieco inaczej:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=15278
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=11501
23.06.2015 23:59 Offline bogas
bogas
Użytkownik

Data zarejestrowania: 09.01.2011
Komentarze: 164
Uchwyty promowe

Zapewne nie umknê³o Waszej uwadze, ¿e kuszetki 134Ab po naprawach g³ównych maj± wyj±tkowo krótkie fartuchy i byæ mo¿e zastanawiali¶cie siê dlaczego. Prawdopodobnie z powodu lokalizacji tytu³owych uchwytów, które fabrycznie rozmieszczono tak a nie inaczej.

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5593
24.06.2015 00:07 Offline bogas
Bohdan Jêdrzejewski
Admin

Data zarejestrowania: 16.04.2015
Komentarze: 384
uchwyty

Z zalinkowanych zdjêæ wynika, ¿e Newag i FPS w przypadku wagonów typu 136A i 139A potrafi³y pogodziæ oryginaln± lokalizacjê uchwytów z nowo zabudowywanymi fartuchami. W 134A wysz³o nieco inaczej, ale te¿ bez demolki dotychczasowego uk³adu.
Dla Pesy najwyra¼niej stanowi to problem nie do przej¶cia skoro zdecydowano o zmianie lokalizacji uchwytów - i to tak niefortunnie, ¿e wyl±dowa³y na wysoko¶ci wózków. Nie widzia³em takiego rozwi±zania w ¿adnym innym europejskim wagonie pasa¿erskim.
24.06.2015 01:13 Offline Bohdan Jêdrzejewski bjedrzejewski at poczta.onet.pl



Poprzednie zdjęcie:
   51 51 21-70 003-0 Bdmnu  
 Następne zdjęcie:
51 51 21-70 011-3 Bdmnu   

 

RSS Feed: 51 51 21-70 011-3 (Komentarze)