24-09-2015 st. Gdynia Postojowa - Wagonownia Gdynia Leszczynki
Wagon sypialny typu Görlitz81 oczekuje w³±czenia do sk³adu poci±gu na terenie macierzystej wagonowni.
Po ostatniej naprawie okresowej, wykonanej przez Newag 21-10-2014 r. wagon zmieni³ przydzia³. Poprzednio stacjonowa³ na warszawskim Grochowie.
Czy by³by kto¶ w stanie przypomnieæ jak wygl±da³y dostawy wagonów sypialnych standardu Y dla PKP (typ, ilo¶æ itp.)?
To mo¿e zacznê sam. O ile dobrze pamiêtam wygl±da³o to mniej wiêcej tak:
G67 - 30 sztuk nr ????;
G75 - 30 sztuk - nr 51 51 70-40 000-029;
G77 - 50 sztuk - nr: 52 51 70-80 000-049;
G79 - 100 sztuk - nr: 52 51 70-80 050-149;
G81 - 150 sztuk - nr 52 51 70-80 150-299;
B86 - 50 sztuk - nr 52 51 70-80 300 - 349.
Zorientowanym bêdê zobowi±zany ze ewentualn± korektê powy¿szego zestawienia.
A czy kto¶ orientuje siê, jakie jest obecnie planowe zapotrzebowanie na wagony sypialne PKP-IC (w sensie - ile jest u¿ytkowanych dobowo + ewentualna rezerwa)?
No ile w ogóle jeszcze egzystuje na stanie PKP-IC?
Ale jeste¶ szybki!
No tak, zapomnia³em jeszcze o Go¶kach.
Ogromne dziêki :)
28.10.2015 18:33
Leszek Matula
Go¶ć
...
Bohdan: z moich obserwacji wynika³o, ¿e w wakacje dobowe zapotrzebowanie na wagony WLAB PKPIC (bez 305A) wynosi³o 62-64 wagony.
29.10.2015 05:22
kilanziom
Admin
Data zarejestrowania: 07.12.2010 Komentarze: 1701
Görlitz67
Wagony typu Görlitz67 dostarczono jeszcze przed reform± oznaczeñ i otrzyma³y pierwotnie numery boczne od 2357 do 2406. W 1968 roku przenumerowano je w zakresie 52 51 06-80 000 do 049, a w kolejnych latach ponownie prenumerowano w zakresie 52 51 70-80 130 do 178.
29.10.2015 08:50
Bohdan Jêdrzejewski
Admin
Data zarejestrowania: 16.04.2015 Komentarze: 384
...
Sze¶ædziesi±t kilka wagonów to niewiele, bior±c pod uwagê, ¿e na ilostanie jest ich jeszcze pewnie ze 150.
W ruchu widaæ praktycznie tylko te zmodernizowane, a na wagonowniach stoi sporo nieprzebudowanych. Szkoda ¿e IC nie próbuje powróciæ do idei poci±gów hotelowych, ca³kowicie zestawionych ze ¶piochów i kuszetek, tak jak to kiedy¶ bywa³o, wówczas ich wykorzystanie by³oby lepsze. Ale do tego potrzebna by³aby te¿ zmiana polityki cenowej - szczególnie w odniesieniu do kuszetek, które moim zdaniem s± za drogie.
Czyli te G67 mia³y dopuszczenie do 160 km/h? To ciekawe zwa¿ywszy, ¿e pó¼niejsze G75 by³y ju¿ tylko na 140.
Nie by³o starszych wagonów sypialnych standardu Y, Görlitz67 s± najstarsze i to w³a¶nie fabryczny egzemplarz jest na tym foto powy¿ej.
Wg katalogów wagony typu Görlitz67 mia³y fabrycznie v.max = 140km/h i nie wydaje mi siê, ¿e to uleg³o zmianie, bo posadowione by³y na wózkach Görlitz V, które zasadniczo mog³y pracowaæ w³a¶nie ze 140km/h. Mo¿liwe, ¿e po drodze przestawiono je na wózki typu CNII, ale to ma³o prawdopodobne.
29.10.2015 10:21
Leszek Matula
Go¶ć
...
Do zestawiania hotelowców (s³uszny kierunek) niestety ale brakuje czynnych kuszetek. W tych 62-64 wagonach s± ju¿ wagony WLAB, które w te wakacje kursowa³y jako kuszetki. ¦mieszny to by³ widok kiedy jecha³y dwa takie same sypialne, zmodernizowane WLABuouz z czego jeden zdeklasowany do Bc.
29.10.2015 10:36
fixall
Użytkownik
Data zarejestrowania: 31.03.2013 Komentarze: 701
...
Oczywi¶cie chodzi³o mi o m³odsze nie o starsze :-)
A czy kto¶ siê orientuje ile wagonów zosta³o zmodernizowanych do standardu WLABouz a ile jest wagonów z drzwiami odskokowo przesuwnymi na obu koñcach?
29.10.2015 10:59
Bohdan Jêdrzejewski
Admin
Data zarejestrowania: 16.04.2015 Komentarze: 384
G67
W tym kontek¶cie dziwi liczba 80 w kodzie numeru, dotycz±cym prêdko¶ci maksymalnej wagonu. Mo¿e w tamtym okresie inaczej to odczytywano (interpretowano)?
29.10.2015 14:59
bogas
Użytkownik
Data zarejestrowania: 09.01.2011 Komentarze: 164
...
Wagonów WLABouz zrobiono 40.
29.10.2015 17:56
Tomasz B.
Użytkownik
Data zarejestrowania: 16.12.2012 Komentarze: 400
Ilostan WL i Bc
Na dzieñ 1 stycznia 2015 ilostan wagonów sypialnych to 166 sztuk, kuszet 101.