An unexpected error occured. Please try again later.

An unexpected error occured. Please try again later.
51 51 19-70 564-5 A9ou - Wroc³awska Galeria Kolejowa
Wyszukiwanie zaawansowane
Menu użytkownika
Nazwa użytkownika:

Hasło:

Logować automatycznie podczas następnej wizyty?

» Zapomniałem(am) hasła
» Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

SM42-310
SM42-310
Komentarze: 0
kilanziom


51 51 19-70 564-5 A9ou
51 51 19-70 564-5 A9ou

            

51 51 19-70 564-5 A9ou
Opis: Krakowski wagon 112Ag w sk³adzie TLK San.

13.04.2013, Warszawa Wschodnia
Słowa kluczowe: Warszawa_Wschodnia 112A igrek A9ou 112Ag TLK_San
Data: 14.04.2013 11:10
Obejrzeń: 3194
¦ci±gnięć: 0
Ocena: 0.00 (0 Głos(ów))
Rozmiar pliku: 187.5 KB
Nadesłane przez: fixall

EXIF Info
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Exposure time: 1/250 sec(s)
Aperture value: F/8
ISO speed: 125
Date created: 13.04.2013 10:56:19
Focal length: 32mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
112Ag

To jest dobry przyk³ad na to, jak rodzina 112Ag jest obecnie rozbita w poszczególnych rozwi±zaniach i detalach. Starczy klikn±æ na '112Ag' w kluczowych i co drugi jest inny. Jedne kanciate okna z g³adkim dachem, inne z ryflowanym i z oknami o zaoblonych naro¿ach, ró¿ne uk³ady stopni, ok³adziny wnêtrz...
14.04.2013 11:12 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
112Ag

Ale je¶li we¼miemy pod uwagê egzemplarze bez napraw g³ównych to chyba równie¿ mamy do czynienia zarówno z 2 i 3 stopniami jak i dachem g³adkim i ryflowanym? Czy 112Ag jest seri± najliczniej produkowanych dla PKP igreków? 111Ah wyprodukowano chyba 538 sztuk a 112Ag chyba ponad 600.
14.04.2013 11:23 Offline fixall
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Wg. mnie 112Ag to najliczniej produkowane polskie igreki 1 klasy - bêdzie pod 700 szt. prawie.
14.04.2013 11:26 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Wbrew pozorom jest pewna prawid³owo¶æ w tym kiedy pojawia³y siê zmiany w detalach wizualnych. Ryflowane dachy to sama koñcówka serii, wagony z 1983 roku, mo¿e te¿ z koñcówki 1982. Jeszcze siê trzeba przyjrzeæ, czy jest jaki¶ zwi±zek w ilo¶ci stopni do drzwi w zale¿no¶ci od daty produkcji.
14.04.2013 15:03 Offline SU46-024
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Z moich analiz wynika, ¿e 3 stopnie zamiast dwóch zaczêto montowaæ gdzie¶ ~1979 roku.
14.04.2013 15:35 Offline SU46-024
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
Ryfle

Moim zdaniem jest zwi±zek. 3 stopnie je¶li chodzi o wagony typu 111 zaczê³y pojawiaæ siê od modelu 111Ah czyli w³a¶nie od roku 1979. Nie spotkasz wagonu 111A, b, c, g który mia³by 3 stopnie. Nie zobaczysz te¿ ich w kuszetkach ani barach. Zastanawiam siê te¿ czym by³o to podyktowane.
Co ciekawe jest malutka ró¿nica w konstrukcji stopni wej¶ciowych w wersji z 3 stopniami odró¿niaj±ca ewidentnie wyroby HCP od tych z Pafawagu. Otó¿ w wagonach z Pafawagu podstopnica nad górnym stopniem jest pod k±tem mniejszym ni¿ 90 stopni do tego stopnia. W wagonach z HCP podstopnica jest pod k±tem prostym. Pozwala to jednoznacznie odró¿niæ HCP od Pafawagu.

Co do ryfli to widzia³em wagon 111Ap z 1983 z g³adkim dachem a z 1984 roku z ryflowanym. Tak¿e my¶lê, ¿e ryflowane dachy pojawi³y siê od roku 1984. 111Au które zaczêto produkowaæ w 1984 roku mia³y ju¿ ryfle. Ciekawe jak powszechne by³o usuwanie tych ryfli podczas naprawa o czym pisa³ kiedy¶ kilan.
14.04.2013 16:16 Offline fixall
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Ryfle musia³y siê pojawiæ w 1983 roku, bo s± wagony 112Ag z 1983 roku z ryflami. Tak¿e rok 1983 mo¿na uznaæ z ten w którym HCP koñczy³o z p³askim dachem. Co do usuwania ryfli, to wed³ug mnie jest ma³o prawdopodobne. Nawet podczas bardzo g³êbokich napraw z modernizacj± tego raczej nie ruszano.
14.04.2013 16:47 Offline SU46-024
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Bêdê siê jednak upiera³, ¿e stopnie nale¿y raczej wi±zaæ z zak³adami przeprowadzaj±cymi NG, dzi¶ specjalnie zwraca³em na to uwage w mijaj±cych mnie 112Ag w³a¶nie i jest tam totalna wolna amerykanka...
14.04.2013 17:17 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Bez wiedzy na temat daty budowy danego wagonu to nie ma co tego oceniaæ. Jak do dej pory przegl±daj±c kilkadziesi±t 112Ag przy wszystkich ilo¶æ stopni "zgadza siê" z rokiem produkcji danego egzemplarza.
14.04.2013 17:39 Offline SU46-024
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Musia³bym siê jeszcze przyjrzeæ dok³adnie, ale ma te¿ wra¿enie, ze ilo¶æ stopni jest równie¿ ¶ci¶le powi±zana z wielko¶ci± wciêcia w pod³odze przy drzwiach wej¶ciowych.
14.04.2013 17:41 Offline SU46-024
kilanziom
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 1701
...

Znaczy robi±c modele tych wagonów wielokrotnie analizowa³em ten element, poniewa¿ wystêpuje w wielu wariacjach. Tak naprawdê nie ma 2 odmian, jest ich du¿o wiêcej. Np. przy bazowej odmianie 3-stopniowej p³askownik stalowy maskuj±cy boczn± pow. czo³ownicy jest stosunkowo niski i wchodzi za czo³ownic± prostopadle do czo³a. W wagonach zmodernizowanych dochodzi blaszana karbowana obudowa, która jest odgiêta obok stopni w stronê naro¿nika. W wagonach sypialnych jest jeszcze inaczej... nie ma regu³y. Zale¿y od zak³adu robi±cego naprawê.
14.04.2013 17:58 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data zarejestrowania: 16.12.2012
Komentarze: 400
...

W 1980 w Pafawagu ruszy³a seryjna produkcja wagonów pocztowych typu 304C i wtedy jako (jako nowo¶æ w Pafawagu, nie wiem jak HCP) wprowadzono na dachu ryfle wzd³u¿ne, które umo¿liwiaj± czê¶ciowe wyeliminowanie pod³u¿nych profili w szkielecie dachu dziêki czemu mo¿na by³o obni¿yæ ogóln± masê wagonu. St±d te¿ nie mo¿na po prostu w NG "wyrzuciæ" ryfli bo wi±¿e siê to ze zmian± ca³ej konstrukcji dachu. Przyk³adowo wagony RE-ksowe PR-ów, które by³y robione na bazie ryflowanych nadal to ryflowanie posiadaj±. Co do stopni to uk³ad 2 na 3 zmieniono ok. 1979 rok co mia³o wi±zaæ siê z popraw± komfortu wsiadania i wysiadania przy ró¿nych wysoko¶ciach peronów w Polsce (tu dla odmiany mówiê o HCP, nie wiem kiedy Pafawag to zmieni³ dok³adnie). W pó¼niejszych latach z pewno¶ci± w czê¶ci wagonów przerobiono schody podczas napraw i pewnie jest to "loteria wagonowa" ni¿ robota konkretnego zak³adu naprawczego. Przyk³adowo we Wroc³awiu stoj± obecnie wagony 111A z obciêtymi schodami. Kto wie czy np. 2 ich stopnie nie zast±pi³y jednego w starszych wersjach wychodz±cych z napraw warsztatowych.
14.04.2013 18:09 Offline Tomasz B.
SU46-024
Admin

Data zarejestrowania: 07.12.2010
Komentarze: 470
...

Znaczy ja za bardzo nie wierzê w zmienianie tych stopni. Wczoraj widzia³em jakiego¶ 111Arow IC - wklejane okna, bezprzedzia³owy a stopnie dalej dwa - mimo tak g³êbokiej modernizacji. Nie kojarzê te¿, ¿eby w którymkolwiek z wagonów sprzed 1979 pojawia³y siê trzy stopnie. Je¶li co¶ przy tym gmerano, to raczej tylko przy monta¿u drzwi odskokowo-przesuwnych, bo tam to zmieniæ wtedy trzeba.
14.04.2013 18:37 Offline SU46-024
fixall
Użytkownik

Data zarejestrowania: 31.03.2013
Komentarze: 701
...

Co do ryfli to wydaje mi siê a raczej jestem pewny ¿e s± to przet³oczenia blachy wiêc usuniêcie ryfli to tak naprawdê odciêcie ca³ego dachu.
Co do stopni to równie¿ uwa¿am ¿e podczas napraw nie zmieniano uk³adu stopni. Po pierwsze nie ma udokumentowanego takiego przypadku w wagonach 111 lub 112 a po drugie nie istnieje ani kuszetka ani barowy który mia³by 3 stopnie.
Nie istnieje tez wagon który ma dach ryflowany i ma 2 stopnie.

Co do wciêcia to oczywi¶cie ¿e jest to powi±zane. W wagonach z 2 stopniami klapka zas³aniaj±ca wciêcie jest ma³a bo i wciêcie jest ma³e.
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8368
W wagonach z 3 stopniami jest ona du¿o wiêksza
http://swr.podkarpackakolej.net/wagony/img/adnu.jpg

Moim zdaniem jest tak:
Pafawag:
111A, Ab i Ac - 2 stopnie i g³adki dach.
111Ah, 111Ar - 3 stopnie g³adki dach.

HCP:
111A i 111Ag - 2 stopnie i g³adki dach
111Ap i As - 3 stopnie i dach zarówno ryflowany jak i g³adki.
111Au, Aw, Ay Ax - 3 stopnie i ryflowany dach.

Dodatkowo wszystkie wagony 111A produkowane przez HCP do 1977 roku mia³y doln± krawêd¼ pud³a "zawiniêta". Tu do¶æ ciekawy artyku³: http://zeus.krb.com.pl/?zmiana-konstrukcji-i-technologii-pudel-wagonow-osobowych-nr-1-1979,53
14.04.2013 19:31 Offline fixall



Poprzednie zdjęcie:
   51 51 19-70 562-9 A9ou  
 Następne zdjęcie:
51 51 19-70 564-5 A9ou   

 

RSS Feed: 51 51 19-70 564-5 A9ou (Komentarze)