An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: DELETE FROM 4images_sessions
            WHERE session_lastaction < 1664126517
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist


An unexpected error occured. Please try again later.
Bad SQL Query: REPLACE INTO 4images_sessions
              (session_id, session_user_id, session_lastaction, session_location, session_ip)
              VALUES
              ('c3cjepbb20hp2aeuapk1ao3636', -1, 1664127417, 'details.php?image_id=9037', '18.208.187.128')
Table 'wgk_galeria.4images_sessions' doesn't exist

Wrocławska Galeria Kolejowa
4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
51 51 19-70 564-5 A9ou
51 51 19-70 564-5 A9ou

            
 
 

51 51 19-70 564-5 A9ou
Komentarz: Krakowski wagon 112Ag w składzie TLK San.

13.04.2013, Warszawa Wschodnia
Słowa kluczowe: Warszawa_Wschodnia, 112A, igrek, A9ou, 112Ag, TLK_San
Data: 14.04.2013 10:10
Wyświetleń: 2715
Pobrań: 0
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Wielkość pliku: 187.5 KB
Dodał: fixall

Foto mapa  

 


EXIF Info
Marka: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Czas naświetlania: 1/250
Wartość przysłony: F/8
Czułość ISO: 125
Data wykonania: 13.04.2013 10:56:19
Ogniskowa: 32mm


Autor: Komentarz:
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1700
112Ag

To jest dobry przykład na to, jak rodzina 112Ag jest obecnie rozbita w poszczególnych rozwiązaniach i detalach. Starczy kliknąć na '112Ag' w kluczowych i co drugi jest inny. Jedne kanciate okna z gładkim dachem, inne z ryflowanym i z oknami o zaoblonych narożach, różne układy stopni, okładziny wnętrz...
14.04.2013 10:12 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
112Ag

Ale jeśli weźmiemy pod uwagę egzemplarze bez napraw głównych to chyba również mamy do czynienia zarówno z 2 i 3 stopniami jak i dachem gładkim i ryflowanym? Czy 112Ag jest serią najliczniej produkowanych dla PKP igreków? 111Ah wyprodukowano chyba 538 sztuk a 112Ag chyba ponad 600.
14.04.2013 10:23 Offline fixall
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1700
...

Wg. mnie 112Ag to najliczniej produkowane polskie igreki 1 klasy - będzie pod 700 szt. prawie.
14.04.2013 10:26 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 470
...

Wbrew pozorom jest pewna prawidłowość w tym kiedy pojawiały się zmiany w detalach wizualnych. Ryflowane dachy to sama końcówka serii, wagony z 1983 roku, może też z końcówki 1982. Jeszcze się trzeba przyjrzeć, czy jest jakiś związek w ilości stopni do drzwi w zależności od daty produkcji.
14.04.2013 14:03 Offline SU46-024
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 470
...

Z moich analiz wynika, że 3 stopnie zamiast dwóch zaczęto montować gdzieś ~1979 roku.
14.04.2013 14:35 Offline SU46-024
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
Ryfle

Moim zdaniem jest związek. 3 stopnie jeśli chodzi o wagony typu 111 zaczęły pojawiać się od modelu 111Ah czyli właśnie od roku 1979. Nie spotkasz wagonu 111A, b, c, g który miałby 3 stopnie. Nie zobaczysz też ich w kuszetkach ani barach. Zastanawiam się też czym było to podyktowane.
Co ciekawe jest malutka różnica w konstrukcji stopni wejściowych w wersji z 3 stopniami odróżniająca ewidentnie wyroby HCP od tych z Pafawagu. Otóż w wagonach z Pafawagu podstopnica nad górnym stopniem jest pod kątem mniejszym niż 90 stopni do tego stopnia. W wagonach z HCP podstopnica jest pod kątem prostym. Pozwala to jednoznacznie odróżnić HCP od Pafawagu.

Co do ryfli to widziałem wagon 111Ap z 1983 z gładkim dachem a z 1984 roku z ryflowanym. Także myślę, że ryflowane dachy pojawiły się od roku 1984. 111Au które zaczęto produkować w 1984 roku miały już ryfle. Ciekawe jak powszechne było usuwanie tych ryfli podczas naprawa o czym pisał kiedyś kilan.
14.04.2013 15:16 Offline fixall
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 470
...

Ryfle musiały się pojawić w 1983 roku, bo są wagony 112Ag z 1983 roku z ryflami. Także rok 1983 można uznać z ten w którym HCP kończyło z płaskim dachem. Co do usuwania ryfli, to według mnie jest mało prawdopodobne. Nawet podczas bardzo głębokich napraw z modernizacją tego raczej nie ruszano.
14.04.2013 15:47 Offline SU46-024
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1700
...

Będę się jednak upierał, że stopnie należy raczej wiązać z zakładami przeprowadzającymi NG, dziś specjalnie zwracałem na to uwage w mijających mnie 112Ag właśnie i jest tam totalna wolna amerykanka...
14.04.2013 16:17 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 470
...

Bez wiedzy na temat daty budowy danego wagonu to nie ma co tego oceniać. Jak do dej pory przeglądając kilkadziesiąt 112Ag przy wszystkich ilość stopni "zgadza się" z rokiem produkcji danego egzemplarza.
14.04.2013 16:39 Offline SU46-024
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 470
...

Musiałbym się jeszcze przyjrzeć dokładnie, ale ma też wrażenie, ze ilość stopni jest również ściśle powiązana z wielkością wcięcia w podłodze przy drzwiach wejściowych.
14.04.2013 16:41 Offline SU46-024
kilanziom
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 1700
...

Znaczy robiąc modele tych wagonów wielokrotnie analizowałem ten element, ponieważ występuje w wielu wariacjach. Tak naprawdę nie ma 2 odmian, jest ich dużo więcej. Np. przy bazowej odmianie 3-stopniowej płaskownik stalowy maskujący boczną pow. czołownicy jest stosunkowo niski i wchodzi za czołownicą prostopadle do czoła. W wagonach zmodernizowanych dochodzi blaszana karbowana obudowa, która jest odgięta obok stopni w stronę narożnika. W wagonach sypialnych jest jeszcze inaczej... nie ma reguły. Zależy od zakładu robiącego naprawę.
14.04.2013 16:58 Offline kilanziom kilan1 at op.pl
Tomasz B.
Użytkownik

Data: 16.12.2012
Komentarzy: 400
...

W 1980 w Pafawagu ruszyła seryjna produkcja wagonów pocztowych typu 304C i wtedy jako (jako nowość w Pafawagu, nie wiem jak HCP) wprowadzono na dachu ryfle wzdłużne, które umożliwiają częściowe wyeliminowanie podłużnych profili w szkielecie dachu dzięki czemu można było obniżyć ogólną masę wagonu. Stąd też nie można po prostu w NG "wyrzucić" ryfli bo wiąże się to ze zmianą całej konstrukcji dachu. Przykładowo wagony RE-ksowe PR-ów, które były robione na bazie ryflowanych nadal to ryflowanie posiadają. Co do stopni to układ 2 na 3 zmieniono ok. 1979 rok co miało wiązać się z poprawą komfortu wsiadania i wysiadania przy różnych wysokościach peronów w Polsce (tu dla odmiany mówię o HCP, nie wiem kiedy Pafawag to zmienił dokładnie). W późniejszych latach z pewnością w części wagonów przerobiono schody podczas napraw i pewnie jest to "loteria wagonowa" niż robota konkretnego zakładu naprawczego. Przykładowo we Wrocławiu stoją obecnie wagony 111A z obciętymi schodami. Kto wie czy np. 2 ich stopnie nie zastąpiły jednego w starszych wersjach wychodzących z napraw warsztatowych.
14.04.2013 17:09 Offline Tomasz B.
SU46-024
Administratror

Data: 07.12.2010
Komentarzy: 470
...

Znaczy ja za bardzo nie wierzę w zmienianie tych stopni. Wczoraj widziałem jakiegoś 111Arow IC - wklejane okna, bezprzedziałowy a stopnie dalej dwa - mimo tak głębokiej modernizacji. Nie kojarzę też, żeby w którymkolwiek z wagonów sprzed 1979 pojawiały się trzy stopnie. Jeśli coś przy tym gmerano, to raczej tylko przy montażu drzwi odskokowo-przesuwnych, bo tam to zmienić wtedy trzeba.
14.04.2013 17:37 Offline SU46-024
fixall
Użytkownik

Data: 31.03.2013
Komentarzy: 701
...

Co do ryfli to wydaje mi się a raczej jestem pewny że są to przetłoczenia blachy więc usunięcie ryfli to tak naprawdę odcięcie całego dachu.
Co do stopni to również uważam że podczas napraw nie zmieniano układu stopni. Po pierwsze nie ma udokumentowanego takiego przypadku w wagonach 111 lub 112 a po drugie nie istnieje ani kuszetka ani barowy który miałby 3 stopnie.
Nie istnieje tez wagon który ma dach ryflowany i ma 2 stopnie.

Co do wcięcia to oczywiście że jest to powiązane. W wagonach z 2 stopniami klapka zasłaniająca wcięcie jest mała bo i wcięcie jest małe.
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8368
W wagonach z 3 stopniami jest ona dużo większa
http://swr.podkarpackakolej.net/wagony/img/adnu.jpg

Moim zdaniem jest tak:
Pafawag:
111A, Ab i Ac - 2 stopnie i gładki dach.
111Ah, 111Ar - 3 stopnie gładki dach.

HCP:
111A i 111Ag - 2 stopnie i gładki dach
111Ap i As - 3 stopnie i dach zarówno ryflowany jak i gładki.
111Au, Aw, Ay Ax - 3 stopnie i ryflowany dach.

Dodatkowo wszystkie wagony 111A produkowane przez HCP do 1977 roku miały dolną krawędź pudła "zawinięta". Tu dość ciekawy artykuł: http://zeus.krb.com.pl/?zmiana-konstrukcji-i-technologii-pudel-wagonow-osobowych-nr-1-1979,53
14.04.2013 18:31 Offline fixall



Poprzednie zdjęcie:
51 51 19-70 562-9 A9ou  
 Następne zdjęcie:
51 51 19-70 564-5 A9ou

 

c_r
c_bl c_b c_br

RSS Feed: 51 51 19-70 564-5 A9ou (Komentarzy)

Designed by  best gallery designs NTChosting